Az évek múlásával a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb marketing eszközzé nőtte ki magát, mivel ha ügyesen végzi, akkor minimális pénzbefektetéssel, akár meg is három, vagy négyszerezheti a bevételeit. A keresőoptimalizálásnak számos fontos eleme van, melyekre oda kell figyelnie, ha hosszú távon is sikeres szeretne lenni. Elmagyarázzuk Önnek, hogy mi is az a keresőoptimalizálás, mik a legfontosabb elemei, melyek a tiltott technikák, miért érdemes egy szakképzett céget megbízni weboldala optimalizálásával és hogy melyik vállalkozást is ajánljuk Önnek.

Keresőoptimalizálás

 

Mi az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás lényege, hogy oldala a releváns kulcsszavakra minél jobb pozícióban jelenjen meg a keresőmotorokban, mint például a Google-ben, Yahoo-ban és a Bing-ben. Ez a marketing eszköz rendelkezik a legjobb befektetés megtérülési mutatóval, így fontos, hogy alkalmazza az alapvető technikákat, melyek hozzásegíthetik oldalát a sikeresebb helyezésekhez. Általánosságban elmondható, hogy a SEO-nak (Search Engine Optimisation) három fő eleme van, melyek kiterjednek weboldala felépítésére, tartalmára, hivatkozásaira, megbízhatóságára és mobilos láthatóságára. Ha figyel erre a három elemre, akkor sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy a Google első oldalán fog szerepelni oldala egy keresettebb kulcsszóra.

Keresőoptimalizálás

 

A SEO legfontosabb elemei

Ahogy már írtam a keresőoptimalizálásnak három fő eleme van, melyek az On-Page SEO, Off-Page SEO és a tartalommarketing.

Az On-Page SEO

Az On-Page alatt jellemzően azokat a változtatásokat értem, melyeket az oldalán végez. Ilyen elemek például a meta elemek, címsorok, leírások, taralmi részek, szövegek, képek, forráskód, script kód változtatása. Ez a lépés a keresőoptimalizálás alapja, gondoljon rá úgy, mint egy építkezésre, ha nem jó az alap, akkor a teljes ház sem lesz megfelelő. Hosszú távon ez a keresőoptimalizálásra is igaz. Ideg-óráig érhet el sikereket csak Off-Page SEO-val is, azonban ha hosszú távon is uralni szeretné a találati listákat, akkor mindenképpen időt kell fektetnie az On-Page SEO-s elemek rendbe tételére.

Keresőoptimalizálás

Az Off-Page SEO

Az Off-Page SEO az On-Page ellentéte, ahogy a neve is jelzi. Ezen a folyamaton azokat a tevékenységeket értjük, amikor nem az oldal forráskódját módosítja, hanem értékes hivatkozásokat szerez, melyek segíteni fogják a jó helyezések elérését. Általánosságban elmondható, hogy ha egy oldalra minél több jó minőségű és releváns hivatkozás mutat, akkor a Google jobban fogja rangsorolni (természetesen, ha az On-Page elemek is rendben vannak). Releváns hivatkozásokat szerezni nem egyszerű, de egy szakképzett SEO-s csapatnak ezt a problémát is meg kell oldania. Jellemzően, ha maga szeretnénk végezni a keresőoptimalizálást, akkor az Off-Page SEO szokott lenni a bonyolultabb feladat. Fontos megemlíteni, hogy nagyon egyszerű rossz hivatkozásokat szerezni, vagy úgy módosítani az oldal forráskódját, hogy egyszerűen eltűnjünk a Google és egyéb keresőmotorok találati listájáról, ezért ha nem biztos abban, hogy mit csinál, akkor inkább kérje egy SEO-s cég segítségét.

Keresőoptimalizálás

Tartalommarketing

A tartalommarketing kiváló eszköz, mellyel könnyedén tud előállítani információgazdag bejegyzéseket, cikkeket, melyek növelni fogják a potenciális vásárlók bizalmát, ami hosszú távon több vásárláshoz is vezet. Jellemzően az On-Page elemek beszerkesztése után kezdik el, és lehet folytatni az Off-Page SEO mellett is. Jellemzően a blog és a tudástár tartozik a tartalommarketinghez.

Keresőoptimalizálás

 

White Hat, Gray Hat és Black Hat SEO

White Hat SEO

Ahogy a nevük is jelzi, három fő részre lehet osztani a különböző SEO-s technikákat. A White Hat SEO alatt azokat a folyamatokat értjük, melyek a Google Guidelines-ban is „engedélyezve” vannak. Ha ezeket a technikákat alkalmazza, akkor biztos lehet benne, hogy nem fog büntetést kapni oldala a jövőben és nem kerül ki a Google találati listájáról több hónapig.

Gray Hat SEO

A Gray Hat SEO alatt azokat a technikákat értjük melyek a határvonalon vannak, nem kifejezetten tiltják őket a Google Guidelines-ban, de nem is promótálják, hogy használja őket. Nagyon ritka, hogy Gray Hat SEO miatt kapjon büntetést egy oldal, de az esélye nagyobb, mintha csak White Hat technikákat használna.

Black Hat SEO

Ahogy a neve is jelzi, ezek azok a technikák, melyeket kifejezetten tilt a Google és sokkal nagyobb az esélye, hogy büntetést kapjon oldala. Sokan operálnak ilyen módszerekkel, és sokszor gyorsan is hozzák a sikert, de a Google egyre fejlettebb és ma már jobban ki tudja szűrni azokat az oldalakat, melyek Black Hat technikákat alkalmaznak.

Ha szeretné egy SEO-s cég segítségét kérni, akkor mindig győződjön meg róla, hogy csak White Hat elemeket használnak. Valószínű, hogy nem fog olyan gyorsan jönni a siker, mintha egyéb technikákat használnának, de az esélye, hogy büntetést kapjon oldala, szinte 0.

 

Melyik keresőoptimalizálással foglalkozó céget ajánlom?

Számos vállalkozás foglalkozik már keresőoptimalizálással, ezért nehéz lehet a választása. Többféle módon is mérheti a sikert, így változik az is, hogy hogyan fizetünk. Kétféle ilyen mód a legelterjedtebb, az egyik a sikerdíjas keresőoptimalizálás a másik pedig a folyamatos optimalizálás, ami után általában havonta kell fizetnie. Ha sikerdíjas optimalizálást választja, akkor csak azok után a kulcsszavak után fizet, amik elértek egy bizonyos pozíciót, jellemzően a TOP10-et. Ha viszont folyamatos SEO-t választ, akkor havonta kell fizetnie egy bizonyos összeget. Lehet, hogy csábítónak tűnik az első ajánlat, de fontos megjegyezni, hogy azok a cégek, akik sikerdíjas konstrukcióban dolgoznak, általában csak grey hat, de sokszor black hat SEO-s elemeket használnak, hogy minél gyorsabban jussanak pénzhez. Ha ez idő alatt az optimalizált oldala büntetést kap, akkor egyszerűen nem kell fizetnie, de annak az esélye, hogy a meglévő oldalával és domain nevével a Google találati listájának első 10 oldalán meg fog jelenni, elég csekély. Természetesen nem minden cég alkalmaz ilyen technikákat, de azért nem árt óvatosnak lennünk és megfelelően tájékozódnunk az értékesítőktől. Ha olyan céget választ, akik havi díjas konstrukcióban dolgoznak, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy manipulatív technikákat alkalmaznak. Jellemzően lassabban fognak jönni az eredmények és a jó helyezések, de nem kell félnie attól, hogy oldala bármelyik nap eltűnhet a találati listákról.

Keresőoptimalizálás

Én a Magyarországi Keresőoptimalizálás Kft-t javaslom, mint SEO-s céget, mivel rendkívül megbízhatóan dolgoznak és természetesen csak White Hat technikákat alkalmaznak és a keresőmarketing egyéb területein is kiválóak. Már több, mint 10 éve foglalkoznak keresőoptimalizálással, minden nagyobb Google algoritmusfrissítés után meg tudtak újulni és olyan stratégiát kialakítani, mellyel sikereket értek el. Tudjon meg róluk többet és tekintse meg a keresőoptimalizálás oldalukat. Vegye fel velük a kapcsolatot, ha uralni szeretné a Google találati listákat!