Gondolta, hogy ha a költözködés praktikusan, előre szervezetten zajlik, akkor nem csak rengeteg időt, de bosszúságot is megspórolhatunk? Pedig így van, s ehhez nincs másra szükség, csak arra, hogy időben nekikezdjen a feladatoknak, és következetesen, odafigyelve végezze el azokat.

Költözködés praktikusan, tudatos időbeosztással

Annak érdekében, hogy a költözködés praktikusan történjen, a legfontosabb a jó időbeosztás. Az utolsó pillanatra hagyott dobozolás a lehető legrosszabb választás, hiszen a kapkodásban szinte biztos, hogy el fog maradni valami. Hogy ne kelljen még a költöztető cég szakembereinek érkezésekor is a szekrények ürítésével foglalkozni, kezdjen neki időben a csomagolásnak. Akár már hetekkel a nagy nap előtt dobozokba, zsákokba kerülhetnek az éppen nem használt holmik. Még csak kerülgetni sem kell azokat, hiszen bedobozolva szépen visszatehetjük a szekrényekbe azokat, s mégis azzal a tudattal fekhetünk le, hogy ma is tettünk valamit a gördülékeny költözés érdekében.

Strapabíró csomagolás helyiségenként szelektálva

Ha csomagolásról van szó, akkor legtöbben a szemeteszsákok és kartondobozok mellett teszik le a voksot. Kaphatóak, sőt, akár bérelhetőek is kifejezetten a költözés során ideális dobozok, melyek könnyedén megfoghatóak, és megerősített anyaggal rendelkeznek. Fontos, hogy már a csomagolásnál gondoljunk a kipakolásra, és igyekezzünk helyiségenként megjelölni a dobozokat, zsákokat, például különböző színű öntapadós matricákkal. Ha arra is figyelni szeretnénk, hogy mindent megtaláljunk, feliratozhatjuk is a csomagolást.

Költözködjön praktikusan!

Lomtalanítással egybekötött dobozolás

A költözködés praktikusan csak akkor fog megvalósulni, ha nem viszünk magunkkal az új otthonba mindenféle felesleges holmit. Egy költözés során rengeteg olyan ruhadarabbal, használati tárggyal és berendezéssel találkozunk, amelyek tulajdonképpen teljesen szükségtelenek. Ezektől célszerű megválni, vagy ha még hasznosíthatóak, akkor elajándékozni azokat. Akár a választott cég is elszállítja a lomokat, s így egy kalap alatt tudhatjuk le ezt is.

Profi cég választása

Talán a legfontosabb az, hogy sikerüljön valóban tapasztalt és megbízható szakembereket választani. A költözködés praktikusan és gyorsan megoldható, ha minden szempontból ideális profik segítik munkánkat. Az ár nem mindegy, és a meglepően alacsony ajánlatokat érdemes fenntartásokkal kezelni. Figyeljünk arra, hogy az előzetes egyeztetés alkalmával tájékoztassuk a céget minden apró részletről, hiszen csak így adhat az meg korrekt árajánlatot. Ha nincs lift a lépcsőházban, az például igencsak megnehezíti a feladatot, és időben is sokkal hosszabbra fog nyúlni a költöztetés, illetve a bútorszállítás, ami órabérben dolgozó cégek esetében jut szerephez.

Koordinálás

A nagy naphoz érkezve akkor sem dőlhetünk hátra, ha a cipekedést profik végzik helyettünk. Szállítsuk el a háziállatot erre az időre nyugodt helyre, bízzuk a gyerekeket a nagyira, és figyeljünk arra, hogy az estéhez szükséges „sürgősségi csomag” a fogkefékkel, törölközőkkel, telefontöltőkkel és hasonlókkal kéznél legyen a munka végeztével. Irányításra szorulnak a szakemberek is, ugyanis maguktól nem fogják tudni, melyik bútort hova helyezzék. Az odafigyelés és az előzetes tervezés azonban minden esetben megmutatja pozitívumait, és a munka is gördülékenyebben mehet így.

A költözködés praktikusan is kivitelezhető némi körültekintéssel, hogy az új otthon elfoglalása minden szempontból örömteli emlék maradjon. Ha kíváncsi, milyen praktikákat alkalmazhat költözés előtt, közben és után, akkor olvassa el régebbi cikkünket!